MS-DOS 1.0 a 1.10

Počátky operačního systému MS-DOS se datuje na 12.8.1981. Společnost IBM (International Business Machines) spolu se společností Intel dokončovaly na počátku 80. let počítač pro širokou veřejnost s názvem IMB PC 5150. Společnost se však potýkala s problémem při tvorbě operačního systému TopView. Projekt se začal opožďovat. Proto se IBM rozhodla zkusit kromě TopView ještě něco jiného, pro případ, že by TopView nebyl v době uvedení počítače hotov.

Firma Microsoft mezitím koupila za pouhých 50,000 dolarů od firmy Seattle Computer Products (SCP) systém QDOS (Quick and Dirty Operating System - rychlý a "špinavý" operační systém) neboli 86-DOS, vytvořený v roce 1980 a založený na operačním systému pro CP/M od Garyho Killdala. Poté byl firmou systém přeprogramován pro IBM PC 5150 a licencován firmě IBM pod názvem MS-DOS 1.0.

Začal velký vzestup IBM PC, které ale rozhodně nepatřilo na trhu k nejlepším počítačům. Svou konkurenci (např. Apple Macintosh) porazilo IBM PC hlavně díky tomu, že IBM umožnila vyrábět svůj model i jinými firmami.

Po dokončení vývoje TopView, který byl v lecčem kvalitnější než MS-DOS, bylo již pozdě. Microsoft měl už se svým operačním systémem tak silnou pozici, že IBM nezbylo nic jiného, než nechat svůj TopView a dál distribuovat IBM PC s MS-DOSem.

IBM inovovala své PC poměrně rychle a nárust výkonu byl velký. Avšak MS-DOS zaostával stále vzadu a rozhodně nedokázal využít všechny možnosti PC (např. multitasking a rozšířená paměť). I přesto IBM stále své počítače vybavovala MS-DOSem.